Avui el Pere ha presentat el format de la
fitxa de taller i ha explicat com s’havia d’emplenar. Una fitxa per cadascuna
de les bicis que s’han de reparar. La fitxa conté dades bàsiques de la màquina:
data d’entrada de la bici al taller, origen de la bici, color, model, talla,
número de bastidor (i no ha estat fàcil trobar i/o llegir el número de bastidor,
oi? I si no... que li ho diguin a l’Iván: 1785 o 1765?). També inclou la fitxa
la informació sobre l’estat dels diferents components de la bicicleta: cambra,
coberta, quadre, transmissió, pont del fre, biela, etc. i tot el que cal o
caldrà per recuperar-los (netejar, reparar, substituir, etc.)
El Pere ha lliurat una fitxa a cada noi i tot seguit els hi ha assignat
una biciceta.
La
del Raul,
sense les rodes muntades, semblava estar a la UCI. Altres,
d’entrada, feien millor pinta, però...
calia fer la revisió, així que tothom s’ha posat en marxa:
Primer, neteja i eixugat de la bici. A continuació, cadascú ha pesat la seva
bici (gairebé totes pesaven entre 13 i 14 kg) i ha començat l’observació exaustiva
dels seus components, tot anotant a les fitxes les incidències i la solució:
reparat i/o substitució de peces per altres recuperades o noves.
I de sobte, sorpresa!
Han vingut els companys i
companyes del ReportersTV, i han estat filmant pel taller. Han realitzat algunes entrevistes. Al Pere,
al Sergi, al Pablo. I també a l’Iván i al Roger, que han demostrat la seva
desinvoltura davant de la càmera!
Esperem que montin un bon reportatge!
La Berta també ha estat fent fotos. A veure si ens passa alguna per
acompanyar aquesta crònica.
Avui, també ha donat temps a repassar l’estat de les rodes: els nois han
tret les cobertes, han inflat les càmares per comprovar si hi havien fuites
d’aire i han valorat l’estat de les llànties metàl·liques i del pinyó. Després han muntat de
nou les peces. El Gerard ha
hagut d’aplicar-se de valent per desmuntar la roda ja que cap dels dos cargols
era manual i com que els caps estaven menjats, les claus fixes lliscaven: però com que tot
és possible quan algú s’ho proposa, al final se n’ha sortit!
El Pere, en acabar la sessió, ha organitzat, per als propers dies, els
nois que faran de suport als altres companys perquè tot el grup vagi al mateix
ritme.
L’ambient al taller ha estat fantàstic. Han passat les tres hores
volant.
Un cop desades les bicis i recollit el taller, tothom ha fet la seva
autoavaluació
Què hem après avui?
El Pere ens ha explicat la diferència que hi ha entre dos mètodes de
recuperació: reciclar i reutilitzar. Amb el reciclatge, es fonen les difents
parts de la bici i es recuperen els materials, amb una despesa energètica, per
fer nous objectes i/o components. Amb la reutilització, en el cas de les bicicletes,
es reparen i/o es substitueixen les peces que s’han fet malbé i s’allarga la
vida útil de la màquina. És, d’entrada, la millor opció. La procedència de les
bicis d’avui era alguna donació o el dipòsit de l’ajuntament.
El Pere ha explicat que la normativa actual no permet que algú s’emporti
d’una deixalleria màquines o electrodomèstics per poder reparar-los però que hi
ha col·lectius que lluiten perquè això sigui possible i es puguin recuperar.
Per tant, avui al taller hem après:
1. Per què és important recuperar i reparar
(introducció)
2. Com enregistrar l’entrada al taller d’una bici i
fer la revisió (fitxa)
3. Desmuntatge, revisió i muntatge de les rodes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada