El projecte

L'Àrea d'Educació Secundària del Consorci d'Educació de Secundària impulsa programes de suport als centres per afavorir l'èxit escolar per a tothom.

En concret, el Programa Èxit 2 parteix d'entendre l'atenció a la diversitat com a atenció a la particularitat de tot l'alumnat.  Així, cerca donar suport als joves perquè punguin acabar am èxit la seva escolaritat i assolir les competències bàsiques de l'etapa secundària obligatòria, millorar la seva autoestima i la seva revalortizació personal davant dels companys i de la resta dels professorat del centre.
El suport a l’atenció de les diversitats als centres que es duu a terme des del Programa Èxit es concreta en propostes de tallers, tant en institucions i entitats formatives de la ciutat com dins dels instituts d’educació secundària. En aquest sentit, els tallers són un recurs per a la diversificació curricular i s’adrecen principalment a l’alumnat que necessita una organització diferenciada de l’establerta en el centre quant a continguts i criteris d’avaluació per a 3r i 4t d’ESO.

Fa que l'alumnat conegui de primera mà entorns i perfils professionals ben diversos, el que representa un estímul per continar el estudis. Contribueix, doncs,  a l'orientació acadèmica i professional que es realitza des dels centres de secundària.





La sistematizació dels continguts i els procediments que es treballen en els tallers com a currículums adaptats per l'alumnat,  requereix la implicació del centre, la particiàció activa del professorats i dels professionals dels tallers.

Aquests tallers tenen una durada de vint a trenta hores trimestrals, que s’acostumen a organitzar en sessions setmanals d’entre dues i tres hores i s’ofereixen a grups reduïts, generalment, d’uns dotze alumnes.


A Oficis a la ciutat  el grup el fomen alumnes de diferents instituts. Els tallers, per tant, donen una resposta singular a situacions individuals. Existeix la figura de Referent de taller (sol ser el psicpeodedagog/a o TIS d'algun dels centres) qui fa d'intermediari entre alumnes, centre i entitat. Els tutors/es visiten el taller com a mínim un cop al trimestre, fan el seguiment del procés de cada alumne/a  i treballen a la tutoria (grupal o individual) els diferents aspectes curriclar. Al final de cada taller, es lliura un informe avaluatiu de cada alumne/aque forma part del seu expedient acadèmic.